Raspunsuri conquiztador de azi

Raspunsuri quizz intrare conQUIZtador, in fiecare zi la primele ore ale diminetii!
Clic AICI pentru a adauga in Bookmark pagina de raspunsuri zilnice.

miercuri, 2 decembrie 2009

Catastrofe: Cum se numeşte cargoul care s-a scufundat aproape de capul digului de Nord al Portului Constanţa în anul 1988?

Catastrofe: Cum se numeşte cargoul care s-a scufundat aproape de capul digului de Nord al Portului Constanţa în anul 1988?
Raspuns conQUIZtador: Sadu

cargoul care s-a scufundat aproape de capul digului de Nord al Portului Constanţa în anul 1988
2 decembrie 1988 este data fatidica la care cargoul Sadu s-a scufundat aproape de capul digului de Nord al Portului Constanta sub ochii responsabililor din port * Voiajul de rutina de la Galati la Constanta al navei Sadu s-a transformat intr-un naufragiu care a ramas ca o pata neagra in istoria Portului ConstantaAtunci au pierit 15 dintre cei 22 de membri ai echipajului. Astfel de voiajuri erau numite alimbari si nu erau tocmai o placere pentru personalul navigant. Banii erau putini, pentru ca echipajul nu primea diurna de strainatate si munca era una de rutina. Pe navele care faceau astfel de voiajuri erau imbarcati marinarii care aveau suspendat de catre organele de Securitate avizul de navigabilitate si alti angajati ai Navrom care din fel de fel de motive nu doreau sa mai plece cu lunile pe mare. In continuare vom face o trecere in revista a momentelor voiajului, a naufragiului si a actiunilor de salvare a echipajului de pe Sadu. Documentele intocmite dupa acest sinistru au fost tinute la secret. De curand am reusit sa gasim martori oculari care au povestit despre acest naufragiu din istoria recenta a portului. Motonava Sadu, cu un deplasament de 4737 tdw, a fost construita in Santierul Naval Braila in anul 1976 si a apartinut fostei IEFM NAVROM Constanta, Sectia I. In ultimul voiaj, cargoul Sadu a incarcat in portul Constanta 3025 tone carbune cocsificabil care trebuia descarcat la Galati. Trebuie facuta precizarea ca nava Sadu era scoasa din exploatarea normala si nu efectua voiajuri internationale, fiind programata sa intre in reparatii capitale dupa voiajul de la Galati. Conducerea Sectiei I a hotarat ca pana la intrarea in santierul naval, nava sa execute transporturi cu marfuri solide si vrac, pe relatia Constanta - Galati.

detalii in www.ziuaconstanta.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu